YOTA poletni kamp 2024

Avtor: Jakob [S52KJ]
2. 9. 2024
Po sedmih letih premora se je slovenska ekipa znova udeležila mednarodnega YOTA poletnega kampa, ki je letos potekal v Pragi, glavnem mestu Češke republike. Ekipo smo sestavljali Žiga [S50ZK], Primož [S54UNC], Nejc [S56NE] in Jakob [S52KJ].
Na pot smo se odpravili v petek, 16. avgusta 2024, ob 9. uri zjutraj iz Ljubljane in po celodnevni vožnji prispeli v Prago okoli 18. ure. Po dolgi poti smo se hitro odpravili na večerjo, saj smo bili že nekoliko pozni. Prvi večer se je zaključil z otvoritveno slovesnostjo, na kateri so nam predstavili organizatorje in sponzorje ter nam podali osnovne informacije o poteku kampa.

Prvi dan

Dan smo začeli s spoznavanjem drugih udeležencev kampa v manjših skupinah. S pomočjo različnih iger, ki so spodbujale sodelovanje in komunikacijo, smo si hitro zapomnili imena in vzpostavili prve stike. Po teh uvodnih dejavnostih smo se preselili v predavalnico, kjer smo prisluhnili prvemu predavanju o tehnologiji površinske montaže (SMT). Sledilo je predavanje o amaterskem radiogoniometriranju (ARG), v katerem smo se seznanili z zgodovino, tehnikami in vrstami tekmovanj v tej disciplini.
Spoznavanje udeležencev
Po kosilu smo imeli nekaj prostega časa, nato pa smo se podali na različne delavnice. Prva delavnica je bila posvečena Morsejevi abecedi; naučili smo se nekaj osnovnih znakov in jih med seboj prenašali s pomočjo piščalk. V naslednji delavnici smo iz papirja izdelovali rakete, ki smo jih nato izstreljevali s pomočjo stisnjenega zraka. Po izdelavi raket smo se odpravili v bližnji park, kjer smo imeli ARG delavnico, na kateri smo po mestu iskali skrite oddajnike. Preizkusili smo se tudi v vzpostavljanju radijskih zvez na kratkem valu. Dan smo zaključili z delavnico, na kateri smo sestavljali LEGO kocke po navodilih, ki smo si jih posredovali preko radijskih postaj.
ARG delavnica
Po delavnicah smo namesto običajne večerje imeli medkulturni večer, na katerem je vsaka država predstavila in ponudila svoje značilne jedi in pijače. Naša ekipa je udeležence ponosno postregla s prekmursko gibanico, kranjsko klobaso in joto. Naša kulinarična ponudba je bila zelo dobro sprejeta, mi pa smo z veseljem poskusili dobrote iz drugih držav.
Medkulturni večer

Drugi dan

Večji del drugega dneva smo preživeli v predavalnici, kjer smo poslušali več zanimivih predavanj. Prvo je bilo posvečeno tehničnim vidikom SDR postaj, sledila pa so predavanja o zgodbi zračne ladje Italia, predstavitvi Češke republike in o osnovah anten.
Po predavanjih smo se odpravili do bližnjega parka, v katerem je bilo organizirano skupinsko fotografiranje. Proti koncu slikanja nas je presenetil dež, zato smo se morali hitro zateči nazaj v predavalnico. Tam smo nadaljevali z dnevnimi aktivnostmi, med katerimi so bile predstavitve posameznih držav. Vsaka država je predstavila svoje delo in dosežke na področju mladih radioamaterjev v preteklem letu, kar je bila odlična priložnost za izmenjavo idej in dobrih praks.
Medkulturni večer
Zvečer se je odvijal še "off-air" contest, ki je bil prav posebna izkušnja. Tekmovanje je potekalo tako, da smo z drugimi udeleženci izmenjevali klicne znake in zaporedne številke zvez ter jih zapisovali na list papirja. Tekmovalni duh je še dodatno spodbudila obljuba posebne nagrade za zmagovalca.
"Off-air" contest

Tretji dan

Tretji dan smo se podali na izlet v Narodni muzej v Pragi, kjer smo lahko raziskovali bogato zbirko eksponatov. Muzej nam je ponudil vpogled v zgodovino Češke republike, evolucijo živalskih in rastlinskih vrst ter raznovrstne zbirke mineralov. Posebej nas je navdušila možnost ogleda muzejske kupole, ki ponuja čudovit panoramski razgled na mesto.
Skupinska slika pred muzejem
Po ogledu muzeja smo imeli nekaj prostega časa za samostojno raziskovanje Prage. Nekateri so se odločili za hiter prigrizek, drugi so si vzeli čas za nakup spominkov, medtem ko so se ostali odpravili na sprehod po mestu.

Četrti dan

Četrti dan je bil namenjen dvema tehničnima delavnicama. Dopoldne smo se posvetili sestavljanju lastnih radijskih sprejemnikov za frekvenčna območja 80 m, 60 m in 40 m. Po sestavi smo sprejemnike takoj preizkusili: najprej smo s frekvenčnim merilnikom preverili, ali pravilno oscilirajo, nato pa smo s frekvenčnim generatorjem preverili, ali uspešno sprejemajo preproste signale.
Izdelava radijskega sprejemnika
Popoldne je sledila druga delavnica, na kateri smo izdelovali prenosno end-fed anteno za frekvenčna območja 40 m, 20 m, 15 m in 10 m. Sami smo navili tuljavo, jo pritrdili na tiskano vezje in dodali kondenzator, BNC konektor ter antensko žico. Anteni smo na konca dodali tudi vrvi za obešanje, ki jih je podarilo podjetje Mastrant.
Izdelava EFHW antene
Po zaključku delavnic smo se Žiga, Primož, Jules [F4IEY], Amelia [IU5LVM] in jaz odpravili v park pred nastanitvijo, kjer smo postavili večpasovno vertikalno anteno, ki sem jo izdelal sam. Anteno smo priključili na Julesovo postajo in nato nekaj ur operirali v CW in SSB načinu.
OK/F4IEY/P

Peti dan

Peti dan smo ponovno preživeli v predavalnici, kjer smo prisluhnili več zanimivim temam. Predavanja so obravnavala komunikacije v primeru nesreč in nevarnosti, DXpedicije v Burundi (9U4WX) in Kamerun (TJ9MD) ter sledenje vremenskim balonom.
Po kosilu smo se seznanili še z izstrelitvijo satelitov in delovanjem podjetja Mastrant, ki se ukvarja z izdelavo vrvi. Nato je potekalo pet različnih delavnic, na katere smo se lahko razvrstili sami glede na svoje interese. Nejc in Žiga sta se odločila za delavnico o izdelavi vremenskega balona, na kateri so spajkali sončne celice in pripravili anteno za balon. Primož je izbral delavnico aktivacije bližnjega parka, na kateri so istočasno aktivirali POTA in WWFF referenco. Sam sem se odločil za delavnico podjetja Mastrant, na kateri smo se učili dobrih praks pri uporabi vrvi za sidranje antenskih stolpov. Preostali dve delavnici sta obravnavali 3D tiskanje s tiskalniki podjetja Prusa ter izdelavo daljinsko vodenega modela avtomobila.
Mastrant delavnica
Izdelavi vremenskega balona
Zvečer smo imeli še predavanje o uporabi anten kot senzorjev za zaznavanje različnih pojavov v okolici. Dan smo zaključili z izpustom vremenskega balona, ki smo ga lahko spremljali prvih šest ur po izpustu, dokler se ni izpraznila baterija.
Izpust balona

Šesti dan

Šesti dan smo se odpravili na sprehod po Pragi in si ogledali nekaj najznamenitejših točk mesta. Obiskali smo Praški grad in Karlov most ter se nato razdelili v manjše skupine. Naša skupina si je ogledala razne znamenitosti, povezane z astronomijo, astronomsko uro in notranjost cerkve Marije pred Týnom. Po zaključenem ogledu smo imeli še nekaj prostega časa za samostojno raziskovanje mesta, preden smo se vrnili v nastanitev.
Za zaključek dneva smo imeli večerjo in zaključno slovesnost. Na slovesnosti so nam podelili potrdila o udeležbi ter priznanja in nagrade za dosežke na različnih delavnicah in tekmovanjih. Naša ekipa je prejela priznanje za drugo mesto na ARG delavnici, na kateri smo dosegli čas 23 minut, le dve minuti za madžarsko ekipo, ki je bila najhitrejša z 21 minutami. Prav tako sem prejel nagrado za najboljšo uvrstitev v "off-air" contestu, na katerem sem uspel vzpostaviti 59 zvez v 30 minutah. Za nagrado sem prejel 3D tiskalnik, ki ga je prispevalo podjetje Prusa.
Priznanje za 2. mesto na ARG delavnici
Zmagovalec "off-air" contesta
Po zaključni slovesnosti sta sledila še sproščeno druženje in zabava ob glasbi ter hrani.

Zaključne misli

Poleg uradnega programa je ekipa mladih radioamaterjev organizirala izpite za pridobitev ameriških radioamaterskih licenc. Žiga je uspešno opravil izpit za Technician licenco, jaz pa sem opravil izpite za Technician, General in Extra licenco enega za drugim.
Vsak dan smo poskusili izkoristiti, kar se je dalo, seveda pa je zaradi tega tudi na koncu prišlo do pomanjkanja spanca, česar pa ne obžalujemo. Vsekakor je bilo vse vredno, saj smo imeli priložnost spoznati številne nove ljudi, se naučiti veliko novega in se ob tem tudi zabavati. Prvič smo lahko na štiri oči spoznali Julesa [F4IEY], ki je član radiokluba Vegova že nekaj mesecev. Poleg tega smo se zelo dobro ujeli z Amelio [IU5LVM], ki se je na poti domov odločila pridružiti našem radioklubu.
Člani RKV v Pragi
Iskreno se zahvaljujemo Zvezi radioamaterjev Slovenije, ki je omogočila našo udeležbo na kampu in je krila stroške prevoza ter udeležbe. Prav tako se zahvaljujemo vsem sponzorjem, ki so prispevali k uspešni izvedbi kampa in nam omogočili nepozabno izkušnjo.